måndag 16 juli 2012

Flytt!

Jag har inte skrivit på länge och det beror på att jag inte har haft tid eller ro till att göra det. I måndags gick nämligen första flyttlasset till huset. Svärföräldrarna hjälpte till och vi fick över en hel del kartonger och möbler. Jag och J körde sen ytterligare ett lass med grejer. Resten av veckan har J jobbat och jag har kört kartonger och kassar från lägenheten till huset, cyklat över en cykel och tvättat och grundmålat hallen i huset. Jag har även hunnit lägga första lagret med färg på ena väggen. I fredags slutade J tidigt och då fick vi mycket gjort under eftermiddagen och kvällen, men under lördagen gick ytterligare två lass med möbler och kartonger/kassar och huset ser nu ut som kaos igen. Men mycket har vi ändå fixat i ordning. Igår var den värsta dagen på länge - flyttstädningen! I 8 och en halv timme höll vi på och skura, tvätta, torka av lister och dörrar. Vi trodde att vi skulle bli tokiga till slut, men halv 9 var vi klara och kunde bege oss till Coop för att köpa middag och sen hem för att ta ett bad. Första badet i badkaret i huset. Lyx!

Idag är det besiktning av lägenheten och jag tror att vi har lyckats ganska bra. Vi får se vad besiktningsmannen säger. Under veckan ska vi åka med grejer till tippen, sopa ut vårt förråd som tillhör lägenheten, åka till Ikea och fixa här i huset. Skillnaden nu är att vi inte har en deadline. Vi kan ta det hur lugnt som helst och samtidigt njuta av att vi faktiskt har semester nu!

Förra veckan var hemsk på så sätt att vi höll på från tidig morgon till sen natt och flyttade. Jag hade huvudvärk tisdag-fredag, konstant hela tiden. Men nu är det värsta över och förutom besiktningen är det bara en massa roligt kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar