fredag 20 juli 2012

Måla

Vi bestämde redan innan vi flyttade in i huset att vi skulle måla om hallen. När vi köpte huset var hallen i mörk furu och vi ville göra den vit för att få det ljusare. Till en början skulle vi måla om hela trappen och tanken var att jag skulle göra allt detta under min första semestervecka (då J fortfarande jobbade). Vi planerade ganska snabbt om. Det första vi bestämde oss för var att enbart måla väggarna och låta bli trappen. Detta ledde till att jag slapp slipa och bara kunde tvätta, grundmåla och måla. Det andra som ändrades var tiden. Trappen var inte färdigmålad på en vecka. Med stor irritation och mycket våld fick jag ut täckpapp på golvet under trappen och i trappan. J fick täcka de flesta lister och annat med maskeringstejp och sen kunde jag tvätta och grundmåla allt. Jag kom ganska långt under den första veckan, men all målning blev helt klar i tisdags denna vecka. Så egentligen tog det inte så mycket längre tid än planerat. Nu är det bra mycket ljusare i hallen och vi har fått bort all tejp och täckpapp. Det ser med andra ord mer ut som en hall nu, än en byggarbetsplats. Nu är det bara en matta, en tavla och lite annat pyssel som saknas. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar