söndag 8 juli 2012

SEMESTER!

Jag kan inte annat än att vara lätt överlycklig nu när jag sitter här denna söndag. Imorgon är det måndag, men inte ska jag till jobbet. Nu är det nämligen SEMESTER som gäller. Fem härliga veckor ligger framför mig. Fyra av den med sambon och en med sandpapper och målarfärg som sällskap. På schemat står framförallt flytten som går av stapeln under veckan. Det känns helt sjukt att det är dags och att det snart är tre månader sedan vi skrev under papperna och blev husägare. Jag vet inte vart våren tog vägen, men nu är helt klart sommaren här. Och värmen med den!


Gårdagen måste ha varit den varmaste dagen detta år. Vi spenderade dagen på K-rauta, hemma hos mina föräldrar (i skuggan) och hemma på balkongen (i solen). Med några liter vatten och några deciliter solkräm kommer man långt. På vår balkong är det helt vindstilla och temperaturen visade över 30 grader. Jag klagar inte ett dugg, tvärtom njöt jag i fulla drag. Det är underbart att gå in för att se på film vid 10-tiden. Först då har man kunnat njuta ordentligt av sommarhettan och sommarkvällens svalare vindar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar