fredag 20 juli 2012

Ikea

Med flytten kom även ett viktigt besök på Ikea. Vi hade en hel del på vår lista när vi åkte dit och jag kan lova att bilen var full på höjd och bredd så mycket som det bara gick när vi åkte hemåt. Vi var inne på Ikea i lite mer än 5 timmar och när vi gick in på dem femte timmen stod vi och tittade på lampor. Då var vi rätt möra, trötta, hungriga och svimfärdiga. Jag tycker ju att det är roligt att åka till Ikea, framförallt om man ska ha en hel del saker. Detta Ikea besök var däremot inte bara roligt. Men vi kom hem med ett köksbord, en skafferi, lite mattor, lampor, lakan, bokhyllor och annat krafs. Och efter ett Ikea besök följer monteringen av möblerna. J började redan samma kväll/natt med att montera ihop skafferiet (mycket tacksamt!) och följande morgon fixade han ihop köksbordet. Köksstolarna kom svärföräldrarna med så snällt och även dem satte sambon ihop. Mig tillkallade han som läsare av bruksanvisningen. Han litar inte riktigt på att jag ska skruva åt alla skruvar tillräckligt hårt.... Men jag fixade ihop en liten bokhylla och sidobordet till vardagsrummet själv minsann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar