torsdag 26 juli 2012

Middag med vänner

I lördags visade sig vädret från sin bästa sida. Solen sken hela dagen och långt inpå kvällen. Vi hade bjudit över min kollega Amelie och hennes Frexan och när de ramlade in sken solen fortfarande starkt. Vi satt ute framåt 10, halv 11 utan att frysa överdrivet mycket. Sen blev det ost och kex i köket. Vi bjöd på lite plockmat, grillad fläskytterfilé med färskpotatis, majs, svamp, paprika och såser och till efterrätt blev det tinade bär med en klick grädde, kokos och lite mörk choklad. Riktigt gott! Det blev en lyckad kväll med god mat, gott att dricka, mycket prat och många skratt...

Jag och min fina kollega Amelie. Jag och J har ätit väldigt mycket ost och kex på senaste tiden och jag har länge sagt att jag snart kommer att se ut som en Brieost. Här kom beviset ;-)

Frexan, J och Amelie med lite god dricka och småplock att äta.

Efterrätten - tinade hallon och blåbär med en klick grädde, kokos och mörk choklad. Slurp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar